Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü
hu

Pénznem:

Ön itt jár: > Kezdőlap >

Dropshipping

Partnereink részére hamarosan elérhető az alábbi szolgáltatásunk!

Előzetes jelentkezéseket érdeklődéseket az alábbi elérhetőségen fogadjuk b2b@kesekollok.hu

A dropshipping definíciója

A dropshipping egy olyan kereskedelmi módszer, amely során az értékesítő fél nem tartja raktáron a termékeket, hanem valahányszor egy vásárló rendel tőle valamit, az értékesítő fél egy harmadik féltől vásárolja meg a rendelt terméket, és közvetlenül a vásárlóhoz szállíttatja azt. Ez azt jelenti, hogy az értékesítést végző fél valójában soha nem is találkozik a termékkel.

A legnagyobb különbség a dropshipping és a hagyományos viszonteladás között, hogy az értékesítő kereskedő nem rendelkezik saját árukészlettel, és csak akkor vásárolja meg a termékeket, ha valaki (rajta keresztül) rendel azokból.

A dropshipping során a vásárló tehát valójában közvetlenül egy nagykereskedésből kapja az árut, az értékesítő fél csupán ennek a megrendelését bonyolítja le.

A dropshipping előnyei

Kevesebb tőkét igényel és egyszerűbb beindítani

A dropshipping talán legnagyobb előnye, hogy egy webáruház anélkül is beindítható, hogy komoly kezdőtőkét kéne befektetni, elvégre nem kell folyamatosan készletet készenlétben tartani a vásárlásokra. A dropshipping lényege, hogy az értékesítő csak akkor vásárol meg egy terméket, ha rajta keresztül egy ügyfél megrendeli azt.

Mivel az értékesítő fél nem kell, hogy fizikai árucikkekkel foglalkozzon, így megspórolja egy raktárépület bérlését, a csomagolási és szállítási költségeket, a készlet nyomon követését és fenntartását, stb. Ez számos hibalehetőséget, költséget, és extra munkát kapásból kiiktat.

Alacsony fix költségek

Nem csak azzal lehet sokat spórolni, hogy nincs mindig fix készlet, hanem azzal is, hogy mindezek kezeléséért nem kell alkalmazottakat foglalkoztatni. Egy sikeres dropshipping üzletet akár egy szimpla laptopról is lehet üzemeltetni, egészen minimális havi költségek mellett. Ahogy egy ilyen üzlet növekszik, a fix költségek is növekednek majd, de jóval kisebb összegekre kell számítani, mint egy hagyományos üzlethelység fenntartása esetén.

Rugalmas munkavégzési hely

Ha az értékesítő valahol biztonságos, gyors internetkapcsolatot tud szerezni laptopjához, akkor gyakorlatilag az a hely azonnal a munkahelyévé válik. A lényeg, hogy tudj valahogyan kommunikálni a megrendelőkkel és a nagykereskedésekkel.

Óriási kínálat

Mivel nem kell előre megvásárolni az árucikkeket, így egy dropshipping üzlet óriási választékot kínálhat a rendelőknek – ha egy nagykereskedő kínál egy terméket, azt a dropshipping üzlet is feltüntetheti minden extra költség nélkül.

Könnyedén skálázható

Amikor egy hagyományos üzlethez az átlagosnál kétszer több megrendelés érkezik, akkor azzal kétszer annyi munkai s van. Habár ez a dropshippingre is vonatkozik bizonyos értelemben, a modell egyik nagy előnye, hogy a megrendelések nagy részét valójában a nagykereskedések intézik.